Regulamin
REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO CENTRUM ZDROWIA KRIS-MED SP. Z O.O.
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin jest ustanawiany dla podmiotu leczniczego działającego pod firmą: Centrum Zdrowia Kris-Med SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Olsztynie przy ul. Dąbrowszczaków 21/502, wpisaną do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Olsztynie VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000933330, o kapitale zakładowym 10.000 zł., NIP: 7393960857, wpisanego do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego nr księgi 000000263408-W-28 (dalej jako: „Podmiot Leczniczy”).
- Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy, w tym zatrudnione w nim lub współpracujące z nim osoby wykonujące zawody medyczne.
- Podmiot Leczniczy działa na podstawie:
- Powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
- ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 991 ze zm., dalej jako: „ustawa o działalności leczniczej”)
- ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1545 ze zm., dalej jako: „ustawa o prawach pacjenta”)
- Wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego;
- Regulaminu.
- Powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w szczególności:
§ 2 CELE I ZADANIA PODMIOTU LECZNICZEGO
- Celem Podmiotu Leczniczego jest prowadzenie działalności leczniczej na zasadach wskazanych w Regulaminie oraz podejmowanie działań na rzecz ochrony i poprawy stanu zdrowia, w szczególności poprzez udzielanie świadczeń zdrowotnych.
- Do zadań Podmiotu leczniczego należy w szczególności:
- Udzielanie ambulatoryjnych specjalistycznych świadczeń zdrowotnych;
- Udzielanie indywidualnych porad i konsultacji;
- Diagnostyka i poradnictwo;
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
- Prognozowanie i organizowanie działalności profilaktyczno-leczniczej;
- Działania edukacyjne, promocja zdrowia i działania mające na celu profilaktykę zdrowia.
§ 3 RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ ORAZ ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
- Podmiot Leczniczy prowadzi działalność leczniczą w rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
- Podmiot Leczniczy w ramach prowadzonej działalności udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie rehabilitacji ambulatoryjnej (fizjoterapii). Ponadto Podmiot Leczniczy prowadzi działalność w zakresie oświaty i promocji zdrowia.
§ 4 STRUKTURA ORGANIZACYJNA ZAKŁADU LECZNICZEGO, ORGANIZACJA I ZADANIA JEDNOSTEK I KOMÓREK ORAZ WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA
- Strukturę organizacyjną Podmiotu stanowią komórki organizacyjne mieszczące się w Podmiocie – Gabinet Fizjoterapii.
- Wszystkie osoby zatrudnione w komórce Gabinet Fizjoterapii współpracują ze sobą, w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym, rehabilitacyjnym oraz administracyjno-gospodarczym.
- Współdziałanie odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
- W zakładzie leczniczym funkcjonuje następujące stanowisko:
1. Fizjoterapeuta - Osoby piastujące poszczególne stanowiska w Zakładzie leczniczym, realizują następujące obowiązki:
- Fizjoterapeuta:
- Diagnostyka funkcjonalna pacjentów;
- Kwalifikowanie, planowanie i prowadzenie terapii fizykalnej;
- Edukacja pacjentów w temacie przebiegu terapii;
- Edukacja pacjentów w temacie działania zabiegów wykonywanych w Gabinecie Fizjoterapii;
- Nauczanie pacjentów mechanizmów kompensacyjnych i adaptacji do zmienionego potencjału funkcji ciała i aktywności;
§ 5. MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Świadczenia zdrowotne są udzielane w pomieszczeniach Zakładu leczniczego, zlokalizowanego w Olsztynie przy ul. Dąbrowszczaków 21/502, 10-540 Olsztyn.
§ 6. ORGANIZACJA I PRZEBIEG PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH, OPŁATY ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE
- Podmiot Leczniczy udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie określonym w Regulaminie z zapewnieniem właściwej dostępności oraz jakości świadczeń w jednostkach organizacyjnych oraz komórkach organizacyjnych wyodrębnionych w Zakładzie leczniczym, w sposób gwarantujący pacjentom możliwie najbardziej dogodną formę korzystania ze świadczeń.
- W przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych uwzględnia się:
- Prawa i obowiązki wynikające z obowiązujących przepisów prawa;
- Wymogi określone w obowiązujących przepisach prawa;
- Zasady wynikające z procedur i standardów postpowania wdrożonego w Podmiocie Leczniczym;
- Zasady wynikające z obowiązujących standardów medycznych.
- Świadczenia zdrowotne są udzielane przez fizjoterapeutów zatrudnionych przez Podmiot Leczniczy lub współpracujących z Podmiotem Leczniczym na podstawie umów cywilnoprawnych.
- Zasady udzielania świadczeń zdrowotnych na rzecz pacjentów objętych programem usprawnienia oraz pobierania opłat za realizację przedmiotowych świadczeń określa dokument dostępny na stronie www.krismed.olsztyn.pl.
- Podmiot i jego pracownicy zobowiązują się zachować w tajemnicy informację związaną z pacjentem, a uzyskaną w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
- Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Podmiot Leczniczy przysługują wszelkie prawa pacjenta zastrzeżone w przepisach prawa powszechnie obowiązującego. Informacje o prawach pacjenta zostały wskazane w Karcie Praw Pacjenta stanowiącej Załącznik nr 1 do Regulaminu.
§ 7. WARUNKI WSPÓŁDZIAŁANIA Z INNYMI PODMIOTAMI LECZNICZYMI
- Podmiot Leczniczy może współpracować w zakresie świadczonych na rzecz pacjentów usług z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą na podstawie odrębnej umowy o współpracy.
- Współdziałanie z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą dotyczyć może w szczególności zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
- Współdziałanie odbywa się z poszanowaniem powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz z poszanowaniem praw pacjenta.
- Podmiot Leczniczy udostępnia podmiotom wykonującym działalność leczniczą dokumentację medyczną pacjentów, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych.
§ 8. SPOSÓB KIEROWANIA JEDNOSTKAMI I KOMÓRKAMI ORGANIZACYJNYMI
- Podmiotem odpowiedzialnym za kierowanie jednostkami organizacyjnymi oraz komórkami organizacyjnymi wydzielonymi w Zakładzie Leczniczym jest Kierownik Zakładu Leczniczego.
- Kierownikiem Zakładu Leczniczego jest zarząd spółki Centrum Zdrowa Kris-Med sp.z.o.o. z siedzibą w Olsztynie (ul. Dąbrowszczaków 21/502)
- Kierownik Zakładu Leczniczego może wyznaczyć osobę odpowiedzialną za realizację następujących działań:
- Zarządzanie personelem jednostki organizacyjnej;
- Kierowanie pracą podległej części lub całości jednostki organizacyjnej;
- Rozdział zadań (w tym zadań stałych) i środków do ich wykonania, z uwzględnieniem ich rangi, priorytetu, kwalifikacji fachowych i obciążenia pracą bieżącą bezpośrednich wykonawców;
- Nadzór nad efektywnością i skutecznością organizacji pracy;
- Nadzór nad wykonywaniem przez personel jednostki organizacyjnej poszczególnych zadań;
- Udzielanie wyjaśnień oraz wskazówek zawodowych dla personelu;
- Nadzór nad warunkami pracy personelu, ze szczególnym uwzględnieniem wyznaczonych procedur sanitarnych;
- Przestrzeganie oraz nadzorowanie przestrzegania przez podległy personel przepisów prawa, wewnętrznych aktów normatywnych i obowiązujących norm etycznych;
- Wnioskowanie w sprawie nagradzania lub karania personelu jednostki organizacyjnej;
- Występowanie z propozycjami dotyczącymi usprawniania pracy.
§ 9. REJESTRACJA
Rejestracja pacjentów odbywa się osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej:
1) W siedzibie Podmiotu
2) Telefonicznie pod nr: +48 533 700 711
3) Mailowo pod adresem: kontakt@krismed.olsztyn.pl
§ 10. WYSOKOŚĆ OPŁAT ZA ŚWIADCZENIA I ZASADY UDZIELANIA TYCH ŚWIADCZEŃ
- Wysokość aktualnych opłat określa cennik. Szczegółowe informacje na temat cen można uzyskać u pracownika recepcji lub pod adresem https://krismed.olsztyn.pl/cennik/ .
- Odpłatne świadczenia zdrowotne są udzielane:
- W sposób nieograniczający dostępności świadczeń dla pacjentów;
- W sposób zapewniający poszanowanie zasady sprawiedliwego, równego i przejrzystego dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej;
- Zgodnie z kryteriami medycznymi.
- Odpłatne świadczenia zdrowotne udzielane są w miarę możliwości w dniu zgłoszenia lub w innym terminie uzgodnionym z pacjentem, według ustalonej kolejności w dniach i godzinach ich udzielania.
§ 11. SPOSOBY PŁATNOŚCI
- Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za wizytę w recepcji po umówionej wizycie.
- Dostępnymi formami płatności są:
- Gotówka;
- Karta płatnicza;
- BLIK;
- Przedpłata;
- Karta podarunkowa.
§ 12. ZAKAZY
- Zakazuje się na terenie Podmiotu prowadzenie wszelkiej działalności akwizycyjnej i handlowej bez uzyskania uprzedniej zgody kierownictwa Podmiotu..
- Zakazuje się palenia tytoniu, w tym papierosów elektronicznych, spożywania alkoholu oraz używania jakichkolwiek środków psychoaktywnych na terenie Podmiotu.
- Zakazuje się wprowadzania zwierząt na teren Podmiotu.
§ 13. WIZYTA
- Pacjent jest zobowiązany zgłosić się w Podmiocie o godzinie, na którą został wcześniej umówiony.
- W przypadku spóźnienia się na wizytę, specjalista ma prawo: przyjąć pacjenta w wyznaczonym przez siebie czasie albo odmówić przyjęcia go na wizytę.
- W przypadku niemożności stawienia się na umówionej wizycie pacjent jest zobowiązany do powiadomienia o odwołaniu wizyty.
- W przypadku agresywnego lub niezgodnego z zasadami współżycia społecznego zachowywania się pacjenta, specjalista ma prawo odmówić realizacji usługi.
§ 14. REKLAMACJE
- Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych w Podmiocie, ma prawo do złożenia reklamacji.
- Reklamacje składa się w formie pisemnej, ustnej w recepcji, telefonicznie lub na adres mailowy: kontakt@krismed.olsztyn.pl.
- Odpowiedź na reklamację jest udzielana ustnie natychmiast po jej złożeniu lub listownie/mailowo w terminie 14 dni roboczych od dnia złożenia reklamacji, z zastrzeżeniem ust.4.
- W sprawach zawiłych lub w przypadkach wymagających podjęcia czynności wyjaśniających albo skierowania wystąpienia do innych jednostek lub instytucji odpowiedź na reklamację powinna być udzielona w terminie 1 miesiąca od dnia złożenia reklamacji. W wyjątkowych przypadkach termin ten może zostać przedłużony na okres do 2 miesięcy.
§ 15. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin został opracowany w oparciu o obowiązujące przepisy, w szczególności ustawę o działalności leczniczej. W zakresie nieuregulowanym postanowieniami Regulaminu, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Postanowienia Regulaminu obowiązują cały personel Podmiotu Leczniczego oraz osoby współpracujące z Podmiotem Leczniczym oraz wszystkich pacjentów Podmiotu leczniczego.
- Postanowienia Regulaminu zostają podane do wiadomości osób zatrudnionych oraz współpracujących z Podmiotem Leczniczym.
- Regulamin wraz z załącznikami stanowi integralną część. Wszelkie zmiany regulaminu wymagają zachowania formy i trybu właściwego dla jego wprowadzenia.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem
Załącznik nr 1
KARTA PRAW PACJENTA
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Karta Praw Pacjenta dotyczy pacjentów korzystających ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Podmiot Leczniczy.
- Karta Praw Pacjenta skierowana jest do pacjentów korzystających ze świadczeń zdrowotnych w ramach ambulatoryjnej opieki zdrowotnej w ramach prywatnego sektora usług medycznych.
- PRAWA PACJENTA
- Prawo do ochrony zdrowia.
- Prawo do świadczeń zdrowotnych udzielanych z należytą starannością, odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej.
- W sytuacji ograniczonych możliwości udzielenia odpowiednich świadczeń zdrowotnych, prawo do przejrzystej, obiektywnej, opartej na kryteriach medycznych, procedury ustalającej kolejność dostępu do tych świadczeń.
- Prawo do natychmiastowego udzielenia świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia.
- Prawo do uzyskania przystępnej informacji o swoim stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych, leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia, rokowaniu.
- Prawo do uzyskania informacji o prawach pacjenta w Podmiocie Leczniczym.
- Prawo do informacji o rodzaju i zakresie świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Podmiot Leczniczy, w tym o profilaktycznych programach zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych, realizowanych przez ten podmiot.
- Prawo do zachowania w tajemnicy informacji związanych z pacjentem uzyskanych przez personel medyczny w związku z wykonywaniem zawodu, z uwzględnieniem wyjątków ustawowo przewidzianych.
- Prawo do wyrażania zgody na przeprowadzenie badania lub udzielenia innych świadczeń zdrowotnych, po uzyskania od osoby wykonującej zawód medyczny odpowiedniej informacji oraz prawo do odmowy wyrażenia takiej zgody.
- Prawo do wyrażenia w formie pisemnej zgody na zastosowanie metody leczenia lub diagnostyki stwarzającej podwyższone ryzyko dla pacjenta oraz prawo do odmowy wyrażenia takiej zgody.
- Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta podczas udzielania świadczeń zdrowotnych.
- Prawo do umierania w spokoju i godności.
- Prawo do obecności osoby bliskiej przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych – przy czym faktyczna realizacja powyższego prawa może zostać ograniczona z przypadku wystąpienia zagrożenia
- Prawo do leczenia bólu.
- Prawo do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej stanu zdrowia pacjenta oraz udzielonych pacjentowi świadczeń zdrowotnych.
- Prawo do ochrony danych zawartych w dokumentacji medycznej oraz innych związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych.
- Prawo do żądania, aby osoba wykonująca zawód medyczny udzielająca pacjentowi świadczeń zdrowotnych zasięgnęła opinii osoby wykonującej inny zawód medyczny.
- Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych.
- MOŻLIWOŚĆ ZŁOŻENIA SKARGI
- Prawo do złożenia skargi do Rzecznika Praw Pacjenta, np. w sytuacji naruszenia prawa pacjenta do poszanowania intymności i godności, prawa pacjenta do informacji czy prawa pacjenta do świadczeń zdrowotnych.
Dane teleadresowe biura Rzecznika Praw Pacjenta:
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta:
ul. Młynarska 46
01-171 Warszawa
kancelaria@rpp.gov.pl
tel: (22) 532 – 82 – 50
fax: (22) 506 – 50 – 64
- Prawo do złożenia skargi do Rzecznika Praw Pacjenta, np. w sytuacji naruszenia prawa pacjenta do poszanowania intymności i godności, prawa pacjenta do informacji czy prawa pacjenta do świadczeń zdrowotnych.
Centrum Zdrowia Kris-Med SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ ul. Dąbrowszczaków 21/502, Olsztyn wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Olsztynie VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000933330, NIP: 7393960857, wpisanego do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, prowadzonego przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego nr księgi 000000263408-W-28